Postup při zpracování plánu > Naplnění databáze POVIS > Pokyny pro zápisy v jednotlivých databázích 

Povodňové komise

Úvod  Předchozí  Další   Tisk této stránky

V záložce Povodňové komise se definuje složení a struktura povodňové komise, kontaktní informace, členění na skupiny a personální obsazení. Každý povodňový plán musí obsahovat nejen povodňovou komisi řešeného správního území, ale i složení a kontaktní informace všech komisí účastnících se hlásné povodňové služby, tzn.komisí okolních včetně komisí nadřízených, např. v případě kraje jsou to všechny komise ORP ve správním obvodu kraje, sousední krajské komise a ústřední povodňová komise. Analogicky v případě obce - komise sousedních obcí a komise ORP. V případě ORP komise všech obcí v rámci správního území ORP, komise sousedních ORP a komise kraje.

Při výběru povodňových komisí je nutné zohlednit systém komunikace na tocích - vyrozumívání níže ležících obcí a komunikace s výše ležícími obcemi o vývoji situace.

Při tvorbě povodňového plánu je nutné provést kontrolu údajů i u povodňových komisí okolních obcí, připojených k plánu. Pro verifikaci již založených komisí či pro založení komise okolních obcí je nutné shromáždit aktuální kontaktní údaje. Zhotovitel shromáždí údaje o složení všech dotčených povodňových komisí a provede údržbu zápisů v POVIS. Údaje o obeslání orgánů veřejné správy, obdržená data a systém aktualizace je povinen archivovat a na vyžádání investora a kontrolních orgánů předložit.

Při založení komise v databázi je povinné zadat všechny údaje identifikující povodňovou komisi, tedy její adresu a kontaktní údaje. Do položky [Název] je nutné zapisovat geografický název územního celku, bez doplňujícího text, jako např. "Povodňová komise" a pod.. V abecedně uspořádaných výpisech se lze lépe orientovat podle názvu území a stručný text je vhodnější při zobrazení popisu v mapách.

Po dobu platnosti povodňového plánu je nutná průběžná aktualizace základních údajů povodňových komisí, a to co nejdříve po změnách adresy, telefonních čísel, internetových a e-mailových adres.

Stejným způsobem, jako u komise, lze založit i pracovní skupiny komise. U skupin se zadává adresa pracoviště včetně kontaktů, pokud je skupina dislokována do jiných objektů, nebo jsou odlišné kontaktní údaje. V rámci skupin povodňové komise je možné evidovat i složení útvarů, které nejsou striktně součástí povodňové komise, ale podléhají jejímu řízení, např. skupinu hlídkové služby.

Členové povodňové komise se zadávají (přiřazují) výběrem z Adresáře osob.

V seznamu osob připojených k povodňové komisi lze zaškrtnutím definovat v jaké skupině, či skupinách je osoba zařazena.

hmtoggle_plus1        Povodňové komise - popis práce v Editoru dat povodňového plánu

hmtoggle_plus1        Struktura databází exportovaných pro povodňové plány

Poznámka

V rámci dohody mezi MŽP a Libereckým krajem se editace údajů o povodňových komisích na území kraje provádí přímo na Povodňovém portálu Libereckého kraje na adrese http://povoden.kraj-lbc.cz. Přenos informací o povodňových komisích z povodňového portálu zabezpečuje Liberecký kraj pro všechny podřízené obce a ORP centrálně. Tento přenos je podmíněn registrací příslušné obce na Povodňovém portálu Libereckého kraje a vydáním souhlasu k přenosu informací mezi oběma systémy (Povodňový portál Libereckého kraje a POVIS). 

 


Soubor: mdpp_naplneni_povis_pk.htm